beschrijving van het werkproces:
De verkoper detailhandel vult artikelen aan nadat hij heeft gezien dat de voorraad aangevuld moet worden, of omdat hij hiervoor de opdracht heeft gekregen van zijn leidinggevende. Hij maakt de artikelen verkoopklaar, wanneer deze in de winkel geplaatst worden. Hij prijst de artikelen, plaatst en controleert de prijs en tekstkaarten en gaat na of de artikelen beveiligd zijn tegen diefstal zo niet brengt hij beveiligingslabels aan. Tijdens het aanvullen van de artikelgroepen, controleert hij of de artikelen afwijkingen hebben, verwerkt de verkeerde artikelen en meldt dit aan zijn leidinggevende.
- De presentatie voldoet aan de eisen van de winkel.
- Klanten hebben zo min mogelijk last van de gevulde artikelen.
- De werkzaamheden zijn veilig (zonder onnodige derving) uitgevoerd.
Tijdelijke artikelpresentatie:
Een tijdelijke artikelpresentatie zijn producten die in de aanbieding zijn en die staan meestal op de koppen of in displays, waarin de aanbieding te zien is. De producten worden per week vervangen omdat er nieuwe acties komen. De koppen en displays worden elke dag aangevuld en gespiegeld. Als de actie over is worden de producten weer in de schappen geplaatst.
5 x artikelverwantschappen:
Kleur:
Cultuur:
Ras (groep):
Pricing and Signing:
Het prijskaartensysteem is zeer uitgebreid en voorziet in de meest gangbare modellen prijs en toonbankkaarten. Voor winkels is er de mogelijkheid om specifieke kaartmodellen in te bouwen en te voorzien van de eigen huisstijl. Er kunnen verschillende soorten en maten biljetten worden gemaakt die zowel met en zonder prijsaanduiding kunnen worden afgedrukt. De prijskaarten worden geseald in speciale hoesjes en papier. Deze zijn te koop bij kantoorgroothandels.
Zo is er voor verschillende winkels voorbedrukt papier te koop waar alleen nog maar de tekst hoeft worden geprint.
Schappenplan:
Het schappenplan is om de artikelen die jij in jou winkel verkoopt goed in te delen. Soort bij soort, zelfde producten in een schap, en de producten die het meest verkocht worden op ooghoogte en de producten die het minst verkocht worden onderop, je hebt bijvoorbeeld in de Albert Heijn het gangpad wasmiddelen, dan heb je alle wasmiddelen bij elkaar staan, en de wasmiddelen die het minst verkocht worden onderop en de wasmiddelen die het meest verkocht worden op ooghoogte, zodat dit gemakkelijk is voor de klant.
7 x Retail displays Mass en Class Sfeer en volume:
Sfeer:
Layout van een winkelvloer:
- Verkoopoppervlakte: de winkelruimte die beschikbaar is voor de presentatie van de goederen: die ruimte moet je bepalen door het gekozen verkoopsysteem
- Operationele oppervlakte: De ruimte die nodig is voor een goede werking van de winkel dus de werkruimten en sociale ruimten van het personeel.
- Kassa-oppervlakte: Bij het zelfbedieningssysteem is de kassa-ruimte zeer belangrijk om als laatste te communiceren met de klant
Etalageplan maken:
Etalage plan:
| Maanden: | Acties/uitverkoop | Acties/uitverkoop |
| Januari | Uitverkoop | Chinezenweken |
| Februari | Valentijnsdag | Carnaval |
| Maart | Italieaanzenweken | Lente (bloemen) |
| April | Pasen | Koningsdag |
| Mei | Moederdag | Examens |
| Juni | Wk | vaderdag |
| Juli | Zomer | Korte broeken actie |
| Augustus | Uitverkoop | We gaan weer naar school |
| September | Sauzen | Bbq actie |
| Oktober | Paddenstoelen | Soepen |
| November | Winter | Sint maarten |
| December | Sinterklaas | Kerst |
Webwinkels en blogs:
www.zalando.nl
www.wekhamp.nl
www.G-star.com
www.vd.nl
www.hm.com
www.merk-sportkleding.blogspot.nl
www.voetbalschoenenblog.nl
www.blog.vanita.nl
www.blogsport.nu
www.interieurblog.com
www.zalando.nl
www.wekhamp.nl
www.G-star.com
www.vd.nl
www.hm.com
www.merk-sportkleding.blogspot.nl
www.voetbalschoenenblog.nl
www.blog.vanita.nl
www.blogsport.nu
www.interieurblog.com


Geen opmerkingen:
Een reactie posten